Facebook w branży beauty – 20 porad

Promowanie branży beauty wymaga skorzystania z różnorodnych kanałów komunikacyjnych. Takie rozwiązanie pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, którzy przy umiejętnym planowaniu działań pozwoli zamienić ich w klientów. Jak w tym koncepcie promocyjnym sprawdza się Facebook? Jakie działania podjąć i co robić, by uzyskać zamierzone efekty?

Przede wszystkim należy sobie dokładnie sprecyzować cel. Po co prowadzony jest fanpage? Jakich efektów się spodziewasz? Czego oczekujesz? Co chcesz osiągnąć? Jeżeli odpowiesz sobie na te pytania, dużo łatwiej będzie Ci zaplanować właściwe działania.

Przy założeniu, że celem jest zbudowanie rozpoznawalności marki i pozyskanie dla niej klientów można zrealizować poniższe dwadzieścia kroków, by je osiągnąć.

  1. Stwórz profesjonalny profil

Stwórz profesjonalny profil swojej firmy/gabinetu/salonu. Wstaw zdjęcia, logo, uzupełnij godziny pracy i dane teleadresowe. Załącz również mapkę i określ różne sposoby kontaktu z pracownikami. To ważne, by już pierwszy kontakt z profilem był satysfakcjonujący i na dobrym poziomie.

2. Podaj informacje o godzinach otwarcia

Godziny otwarcia to bardzo ważna informacja dla klientów i klientek salonu czy gabinetu. Dlatego warto podać taką informację, wraz z jej rozpisaniem na dni. Pracujecie również w sobotę, ale krócej? Napiszcie o tym. Im więcej informacji, tym lepiej dla salonu i klientów – wszyscy korzystają.

3. Informacje o usługach, cenach i zniżkach

Informacja o usługach cenach i zniżkach wpisuje się w powyższe elementy tworzenia profesjonalnego profilu. Opisz krótko oferowane przez siebie usługi. Do każdej z nich dopisz cenę czy koszt jej wykonania. To da potencjalnym klientom wstępne rozeznanie na temat tego, czego może się u Ciebie spodziewać i z jakimi kosztami trzeba się liczyć.

Jeżeli z jakiejś okazji oferujesz zniżki, to również o tym napisz. Taka wiadomość może być ważna dla Twoich klientów lub obserwatorów. Część osób tylko czeka na takie zniżki, właśnie po to, by sprawdzić, jak wygląda wykonywanie usług w Twoim salonie. Nie chcą płacić sto procent ceny, ale ze zniżki w takim celu chętnie skorzystają.

4. Opinie na profilu

Włącz opcję dodawania opinii na profilu. Dlaczego? Zadowolone klientki podziękują Ci za owocną współpracę, podzielą się swoimi doświadczeniami i napiszą pozytywną opinię. Dzięki temu osoby niezdecydowane, przekonają się, że warto z Tobą współpracować i warto Ci zaufać. Opinie stanowią element psychologicznego mechanizmu, który można określić, jako “społeczny dowód słuszności”. Jest to forma argumentowania czy przekonywania niezdecydowanych do skorzystania z usług za pośrednictwem zadowolenia innych klientów. Zawsze działa na korzyść.

Trzeba się jednak liczyć z tym, że ktoś może też zostawić opinię negatywną. Pamiętaj, by odpowiednio na nią zareagować, by zażegnać kryzys i spróbować zrekompensować niezadowolenie bez nakręcania i eskalowania negatywnych emocji.

5. Zespół

Na profilu warto również pokazać raz na jakiś czas zespół, który pracuje w Twoim gabinecie. Opowiedz o tych osobach. Pokaż ich umiejętności, doświadczenie i wiedzę. Pokaż, gdzie się uczyły i jakie mają sukcesy na swoim koncie w związku z wykonywanym zawodem. Zaprezentuj również zakres ich obowiązków. Czym się zajmują, za co odpowiadają, co stanowi ich obszar działania? Im więcej takich informacji, tym lepiej, a Twoi klienci zyskują do Ciebie zaufanie.

6. Kursy i szkolenia

Skoro już mowa o zespole, to pokaż również kursy i szkolenia, w których bierzecie udział. Każda forma doszkalania i podnoszenia swoich kwalifikacji to powód do dumy, a nie do wstydu, więc jak najbardziej, warto o tym mówić. To również pomaga w budowaniu marki i w budowaniu zaufania do Twojego salonu. Szkolisz się, uczysz, szkolisz zespół – dbasz o to, by serwować jak najwyższą jakość usług.

7. Dzień z życia

Publikuj posty typu “dzień z życia”. Pokazują one, jak wygląda normalny dzień w Twoim salonie. Dzięki nim budujesz wiarygodność, pokazujesz ludzką twarz swojego salonu i budujesz zaufanie. To bardzo ważne. Pokaż, jak zaczynacie pracę, jak wygląda obsługa klientów i jak kończycie dzień w gabinecie. Wszystko to pozwala na przybliżenie nieco Twojego salonu Twoim klientom, a przez to zachęca do skorzystania z Twoich usług.

8. Nagrody

Skoro prezentujesz różne kursy i szkolenia, to również możesz pochwalić się zdobytymi dotychczas nagrodami. Uzyskałaś/Uzyskałeś tytuł mistrzowski, zdobyłeś wyróżnienie na konkursie zawodowym – wszystko to zasługuje na prezentację. Pokaż, że masz sukcesy na swoim koncie. A może wyróżnienie zdobył pracownik? Tym również warto się pochwalić. Twój pracownik to Twoja wizytówka, dlatego też pochwalenie go i docenienie w sposób publiczny z pewnością zostanie bardzo dobrze odebrane.

Pokazuj dyplomy, tytuły, sukcesy i wyróżnienia. To buduje Twój profesjonalny wizerunek.

9. Sukcesy w wyzwaniach

W tym kontekście warto również “chwalić się” swoimi sukcesami w codziennej pracy. Za to nie dostaniesz dyplomu, ale możesz pokazać, jak radzisz sobie z trudnymi wyzwaniami.

Klientka miała bardzo zniszczone włosy lub paznokcie, a Tobie udało się je uratować? Napisz o tym. Pokaż, że radzisz sobie w tak trudnych sytuacjach i nie boisz się wyzwań. Pokaż, że Twoi pracownicy są gotowi stawić czoła również wymagającym klientom i dają sobie radę również z trudnymi zadaniami.

10. Lifehacki z branży

Każdy profesjonalista ma swoje magiczne sztuczki, które ułatwiają mu codzienne funkcjonowanie i wykonywanie swojego zawodu. Niektórymi sztuczkami może się podzielić ze swoimi obserwatorami. Może to sposób na utrwalenie fryzury albo na zabezpieczenie paznokci przed nadmiernym ich łamaniem? To Ty wiesz, co jest “patentem” i co warto wykorzystać, a nie wymaga profesjonalnej wiedzy. Jak zdradzisz kilka takich sztuczek to Ty na tym nie stracisz, a Twoi obserwatorzy zyskają.

11. Współpraca z blogerami

Prowadzisz jakieś współprace z blogerami? Napisz o tym i opisz, na czym taka współpraca polega. W jaki sposób się poznaliście, co Was połączyło? W jakim zakresie współpracujecie i jakie korzyści z tej współpracy czerpiecie?

Podziel się swoimi ciekawymi doświadczeniami. Nie zatrzymuj tego dla siebie. Oznacz blogera i podziękuj mu za współpracę. Pokaż, że doceniasz każdego, kto znajduje się na Twojej zawodowej drodze. Takie posty z pewnością spotkają się z pozytywnym i ciepłym przyjęciem.

12. Konkursy i zabawy

Klientów i obserwatorów przyciągniesz również poprzez różnorodne konkursy i zabawy. Zaproponuj tematyczny makeup, a uczestnicy niech publikują swoje zdjęcia z hasztagiem lub w komentarzu pod postem z konkursem. To zdjęcie, które zyska najwięcej polubień wygrywa, a nagrodą może być wizyta w Twoim salonie.

Konkurs może też polegać na przedstawieniu domowego sposobu na pielęgnację twarzy lub ciała. Wiele zależy od Twojej specjalizacji i kreatywności. Baw się, twórz, eksperymentuj.

Poniżej lista kilka inspirujących pomysłów na konkursy:

  • makeup tematyczny (glamour, mroczny, świąteczny, koktajlowy itp.);
  • dekoracja paznokci tematyczna;
  • domowe sposoby na maseczkę na twarz;
  • domowe sposoby na maseczkę na dłonie;
  • domowe spa – pomysły i przepisy;
  • naturalne sposoby pielęgnowania urody.

To tylko kilka podpowiedzi. To, jaki konkurs zorganizujesz, zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj, by konkurs odbył się zgodnie z polskim prawem i zgodnie z regulaminem facebooka.

13. Posty “przed i po”

Robisz metamorfozy swoich klientek? Nawet drobne? Pokaż stan wyjściowy i pokaż efekt swojej pracy. Takie posty “przed i po” pokazują poziom Twoich umiejętności. Pokazują, jak bardzo potrafisz zmienić kobietę, w jaki sposób to robisz, czy nadal wygląda naturalnie, czy jest “przerysowana”. Posty “przed i po” pokazują, jak wiele mogą uzyskać osoby, które zdecydują się na współpracowanie z Tobą. Nie zmarnuj tego potencjału!

14. Profesjonalna wiedza

Jako profesjonalista masz też profesjonalną wiedzę. Możesz się nią dzielić ze swoimi obserwatorami. Oczywiście, nie chodzi o to, by zdradzać te aspekty Twojej wiedzy, które pozwalają Ci zarabiać. Chodzi wyłącznie o to, by zdradzić te elementy, które wzbogacą wiedzę Twoich obserwatorów, ale nie uniezależnią ich od Ciebie. Oni coś zyskają, a Ty nie stracisz. Jednocześnie zyskasz ich wdzięczność za dzielenie się wiedzą.

15. Inspiracje

Pokaż, co Cię inspiruje. Skąd czerpiesz pomysły. Co jest dla Ciebie źródłem natchnienia. Czerpiesz od innych twórców, a może to natura jest dla Ciebie źródłem inspiracji. Pokaż, jak napełniasz się twórczą energią. Ludzie lubią takie posty. To dla nich bardzo motywujące. Im samym dodaje skrzydeł, więc uskrzydlaj swoich fanów. To sprawi, że będą wobec Ciebie bardziej wierni i lojalni.

16. Ciekawe eksperymenty urodowe

Lubisz się bawić swoją pracą? Lubisz eksperymentować? Pokaż to! Nie bój się. Nawet jeżeli stworzony przez Ciebie makijaż jest bardzo wyzywający, nie bój się go pokazać. Twoja odwaga to akurat Twój atut – nie ukrywaj jej. Jeżeli jesteś odważnym człowiekiem to zyskasz przychylność swoich obserwatorów a odważni klienci z pewnością Cię odwiedzą. Poza tym, w ten sposób przykujesz uwagę, zwrócisz ją na siebie, a Twój post ma szansę rozejść się niemalże wirusowo.

17. Kosmetyki

Używasz w swojej pracy kosmetyków? Pamiętaj, że ich zaprezentowanie powinno być ładne, estetyczne, gustowne i z klasą. Zrób ładne zdjęcie. Pokaż, czego używasz i w jaki sposób. Pokaż też, do czego są te kosmetyki i jakie dają efekty. Zainteresujesz, zaintrygujesz i znów wniesiesz wartość do życia swoich obserwatorów. Pamiętaj, że w branży beauty kosmetyki mają ogromne znaczenie – musisz je profesjonalnie pokazać, by wydobyć ich jakość i podkreślić ich znaczenie.

18. Środki bezpieczeństwa

Obecnie ogromną rolę odgrywają środki bezpieczeństwa, choć w tej branży zawsze są ważne. Pokaż, jak dbasz o higienę. Jak dezynfekujesz sprzęty, co jest jednorazowe, a czego używasz wielokrotnie. Jak dbasz o bezpieczeństwo swoich pacjentów i klientów? Im więcej takich informacji, tym większe zaufanie zyskasz od swoich obserwatorów. Pokaż, że bezpieczeństwo jest dla Ciebie ważne, a rozwiejesz liczne troski, obawy i niepokoje.

19. Działaj systematycznie

Pamiętaj, by Twój profil prowadzony był systematycznie. Nie musisz tego robić co dzień. Nie musisz publikować często. Ważne, by robić to regularnie. Z czasem, Twoi obserwatorzy zaczną czekać na Twoje kolejne publikacje. Skorzystaj z tego!

20. Estetyka ma znaczenie

Branża beauty to przede wszystkim piękno i estetyka. Właśnie dlatego prowadzony przez Ciebie profil również powinien być piękny i estetyczny. Zadbaj o spójny przekaz. Zaprojektuj wizualną stronę swojego profilu. Pamiętaj, że ładny i elegancki profil automatycznie pokazuje, że Twoje poczucie piękna jest również na wysokim poziomie, a to w tej branży jest niezwykle ważne. Profil musi być lekko artystyczny. To uwiarygodni Ciebie, jako pracownika branży beauty.

Nadal nie czujesz się na siłach, by samodzielnie poprowadzić swój profil? Napisz do mnie. Z przyjemnością Ci w tym pomogę (kontakt@sferacopywritera.pl). Potrzebujesz tylko konsultacji? Również napisz. Pomogę, podpowiem. Wspólnie poprawimy Twoją komunikację na Facebooku. Mam doświadczenie, więc razem możemy z niego skorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: