Słowa kluczowe w tekstach

Słowa kluczowe w tekstach
Precle są częścią procesu pozycjonowania

Zaczynając swoją pracę z tekstami seo (pozycjonującymi), jednym z pierwszych pojęć z jakimi się spotkamy są słowa kluczowe lub frazy kluczowe. Co to jest i jak się z tym obchodzić? Sprawa jest prosta. Trzeba jednak poznać podstawy. To ułatwi redagowanie tekstów, które muszą zawierać tego typu wstawki.

Słowa kluczowe – konstrukcja

Słowa kluczowe zmieniają się wraz z rozwojem sieci, internetu i rozwojem sposobów promowania w internecie. Zasadniczo, są to zlepki słów lub frazy, które użytkownik może wpisać, szukając jakiejś usługi. I tak, szukając hotelu w Warszawie, wpiszemy raczej “hotel Warszawa” niż “hotel w Warszawie”. To właśnie “hotel Warszawa” tworzy nam istotne słowo kluczowe, które w tekście musi się jakoś sensownie znaleźć. Podobnie szukając lokaty, czy konta bankowego wpiszemy “lokaty bankowe”, “konta bankowe”, a chcąc porównać różne konta nie wpiszemy “porównanie kont bankowych”, tylko “konta bankowe porównywarka”. Widać zatem, że są to frazy raczej mało naturalne, nie używane w normalnym, potocznym języku, ale używane w sieci. Najczęściej stosuje się je w tekstach zapleczowych i preclach, rzadziej w artykułach wysokiej jakości. W tych ostatnich powinny znajdować się zwroty naturalne i normalne.

Słowa kluczowe wczoraj i dziś

Wraz z rozwojem sieci zakres słów kluczowych oraz sposób ich stosowania uległ zdecydowanym przemianom. Raz, że użytkownicy zaczęli wpisywać nieco inne słowa, zaczęli zadawać wyszukiwarkom bardziej precyzyjne pytania, a dwa wyszukiwarki “nauczyły się sensownie czytać”. Co to oznacza? Jeszcze kilka lat temu fraza “hotel Warszawa” musiała być zawarta w tekście w sposób niezmieniony. Bez znaków interpunkcyjnych, bez odmiany, bez modyfikacji (wielu zleceniodawców nadal tego oczekuje, zupełnie niepotrzebnie). Dziś, Google wie, że powinno szukać najbardziej zbliżonego tekstu. Jeżeli więc znajdzie w swoich zasobach “hotel, Warszawa” lub “hotele Warszawa” to potraktuje to również jako odpowiedź na postawione przez użytkownika zapytanie o treści “hotel Warszawa”. Po prostu zignoruje całkowicie przecinek lub odmianę, tym bardziej że w podanym przykładzie jest to tylko dodanie literki, a podstawowy człon wyrazu nie ulega zmianie. Wyszukiwarki już  “wiedzą”, że zawartość strony nie musi być identyczna z zapytaniem. Wystarczy żeby była maksymalnie zbliżona.

Słowa kluczowe – stosowanie

Większe znaczenie od kształtu frazy ma jej umieszczenie w artykule. W poprawnym tekście pozycjonującym, pierwsze 200 – 250zzs powinno być “czyste”. Pierwsze słowa nie są dobrym miejscem na wstawienie słów kluczowych. Taka konstrukcja sugeruje wyszukiwarce, że tekst nie jest wartościowy i merytoryczny a jedynie służy pozycjonowaniu. Nie powinno się też stosować zbyt wielu fraz na jeden tekst, czy też ich zbyt wielkiego zagęszczenia. Obecnie wyszukiwarki widząc takie działanie, pomijają taką stronę i podsyłają użytkownikowi inną, lepszej jakości. Trzeba skupić się na treści, a fraza ma być w niej naturalna, upychanie słów kluczowych może tylko zaszkodzić. Ostatnie słowa również nie są najlepszą lokalizacją dla słów kluczowych. Najlepiej, jeżeli na 2000-2500zzs zastosujemy około 3 fraz. To jest najbardziej naturalna i bezpieczna kompozycja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: