Jakość, Przedsiębiorco!

wysoka jakość tekstów

Zawsze trzeba zwracać uwagę na jakość oferowanych tekstów, tylko takie są w stanie wygenerować konwersję

Chwilę potrwało szukanie, ale już go masz, masz swojego copywritera, który wypełni twoją stronę treścią. Znalezienie go pewnie nie było szczególnie trudne, a i stawka niewielka, więc pisze. Tymczasem strona nagle dziwnie reaguje, wyniki coraz gorsze, współczynnik odrzuceń rośnie a konwersja spada. Dlaczego?

Jako troskliwy i zaangażowany przedsiębiorca zaczynasz szukać przyczyn. Coś przecież musi być nie tak. Gdzieś wkradł się jakiś błąd. A może to jakieś inne tajemnicze zjawisko, którego nawet nie rozumiesz? Przecież masz profesjonalnego copywritera, który dla ciebie pisze. Powinno być tylko lepiej…

Powinno a nie jest

Analizując wyniki i zachowanie użytkowników na twojej stronie, dostrzegasz, że coraz krócej na niej goszczą, czytają coraz mniej artykułów i wykazują coraz mniejsze zainteresowanie. Po prostu ją porzucają. Zastanów się zatem, co ostatnio zmieniłeś takiego, co mogło wpłynąć na jakość twojej strony? A! Twój nowy copywriter. Znalazłeś go w tłumie wielu innych zgłoszeń. Cechował się tym, że pisał po polsku, w miarę bez błędów i był najtańszy. Inni żądali zbyt wysokich stawek, więc nawet nie patrzyłeś na portfolio. U niego zerknąłeś. Może też bez szczególnego drążenia. Ot, zwykły rzut okiem.

Troska o stronę każe ci jednak zweryfikować twoją hipotezę i jeszcze jednego copywritera prosisz o napisanie kilku tekstów. Jest droższy, sprawdziłeś jego dotychczasowe teksty. Nawet sam złapałeś się na tym, że nie tylko przeglądasz je wzrokiem, ale czytasz z ogromnym zainteresowaniem. A twoja strona, jak Feniks z popiołów, nagle dzięki niemu generuje znacznie większy ruch, za którym idą konkretne efekty i znacznie poprawia się konwersja.

Co dalej?

Grzecznie dziękujesz osobie, którą pierwszą wybrałeś do tego zadania. Może nie jej temat, może nie ten target, a może coś więcej tu nie zadziałało. Fakt jest taki, że dzięki zmianie znowu zaczynasz zarabiać, a strona odzyskuje swój status. Tylko ty jesteś parę groszy do tyłu i trochę nerwów do przodu. Z nowym copywriterem, zyskałeś jednak coś więcej niż tylko ratunek.

Twój nowy współpracownik zapewnił ci lepsze treści, skuteczniejsze teksty, a przez to również korzystniejszy wizerunek. Ty, dzięki niemu już wiesz, co w copywritingu jest najważniejsze. Testując to na sobie znalazłeś najlepszy klucz, jakim należy się kierować podczas zatrudniania. To jakość. Nie cena, nie ilość napisanych dotąd tekstów czy pisanych na godzinę słów. To jakość tekstów, które spod jego ręki wychodzą.

Bilans

Podsumowujesz swoją kampanię. Poprzednie teksty ze strony usunąłeś, ale copywriter otrzymał za nie wypłatę. Nowy napisał je raz jeszcze, też zapłaciłeś…Strona chwilowo generowała mniejsze zyski, a to też jakiś wynik, choć niepożądany. Jednak jesteś na plus. Masz teraz skutecznego copywritera i tajemną wiedzę…. 😉

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: