Słowa kluczowe w tekstach

Warto zadbać o to by precle były wyposażone w słowa kluczowe

Precle są częścią procesu pozycjonowania

Zaczynając swoją pracę z tekstami seo (pozycjonującymi) jednym z pierwszych pojęć z jakimi się spotkamy są słowa kluczowe lub frazy kluczowe. Co to jest i jak się z tym obchodzić? Sprawa nie jest szczególnie skomplikowana, jednak warto poznać trochę podstaw zanim zabierzemy się za redagowanie tekstów, które muszą zawierać tego typu wstawki.

Konstrukcja słów kluczowych

Słowa kluczowe zmieniają się wraz z rozwojem sieci, internetu i rozwojem sposobów promowania w internecie. Zasadniczo, są to zlepki słów lub frazy, które użytkownik może potencjalnie wpisać szukając jakiejś usługi. I tak, szukając hotelu w Warszawie, wpiszemy raczej „hotel Warszawa” niż „hotel w Warszawie”. To właśnie „hotel Warszawa” tworzy nam istotne słowo kluczowe, które w tekście musi się jakoś sensownie znaleźć. Podobnie szukając lokaty, czy konta bankowego wpiszemy „lokaty bankowe”, „konta bankowe”, a chcąc porównać różne konta nie wpiszemy „porównanie kont bankowych”, tylko „konta bankowe porównywarka”. Widać zatem, że są to frazy raczej mało naturalne, nie używane w normalnym potocznym języku, ale używane w sieci. Najczęściej stosuje się je w tekstach zapleczowych i preclach, rzadziej w artykułach wysokiej jakości. W tych ostatnich powinny znajdować się zwroty naturalne i normalne.

Słowa kluczowe wczoraj i dziś

Wraz z rozwojem sieci zakres słów kluczowych oraz sposób ich stosowania uległ zdecydowanym przemianom. Raz, że użytkownicy zaczęli wpisywać nieco inne słowa, zaczęli zadawać wyszukiwarkom bardziej precyzyjne pytania, a dwa wyszukiwarki „nauczyły się sensownie czytać”. Co to oznacza? Jeszcze kilka lat temu fraza „hotel Warszawa” musiała być zawarta w tekście w sposób niezmieniony. Bez znaków interpunkcyjnych, bez odmiany, bez modyfikacji (wielu zleceniodawców nadal tego oczekuje, zupełnie niepotrzebnie). Dziś Google wie, że powinno szukać najbardziej zbliżonego tekstu. Jeżeli więc znajdzie w swoich zasobach „hotel, Warszawa” lub „hotele Warszawa” to potraktuje to również jako odpowiedź na postawione przez użytkownika zapytanie o treści „hotel Warszawa”. Po prostu zignoruje całkowicie przecinek lub odmianę, tym bardziej że w podanym przykładzie jest to tylko dodanie literki, a podstawowy człon wyrazu nie ulega zmianie. Wyszukiwarki już  „wiedzą”, że zawartość strony nie musi być identyczna z zapytaniem. Wystarczy żeby była maksymalnie zbliżona.

Stosowanie słów kluczowych

Zdecydowanie większe znaczenie od kształtu frazy ma jej umieszczenie w artykule. W poprawnym tekście pozycjonującym, pierwsze 200 – 250zzs powinno być „czyste”. Pierwsze słowa nie są dobrym miejscem na wstawienie słów kluczowych. Taka konstrukcja sugeruje wyszukiwarce, że tekst nie jest wartościowy i merytoryczny a jedynie służy pozycjonowaniu. Nie powinno się też stosować zbyt wielu fraz na jeden tekst, czy też ich zbyt wielkiego zagęszczenia. Obecnie wyszukiwarki widząc takie działanie pomijają taką stronę i podsyłają użytkownikowi inną, lepszej jakości. Trzeba skupić się na treści, a fraza ma być w niej naturalna, upychanie słów kluczowych może tylko zaszkodzić. Ostatnie słowa również nie są najlepszą lokalizacją dla słów kluczowych. Najlepiej, jeżeli na 2000-2500zzs zastosujemy około 3 fraz. To jest najbardziej naturalna i bezpieczna kompozycja.

 

 

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: